Sansotei

三草亭/Sansotei



I keeping getting closer and closer to finding my "happy bowl" here in Toronto. I checked out the latest rookie shop, Sansotei, after reading that the Chinese owner trained at Yamato Ramen School in Japan (which happens to be his wife's home country). First of all, RAMEN SCHOOL?? Wow. Although I can see from their site it isn't actually a school with a degree (that would be way too serious), it's a 7 day course of classes offered by a noodle company who also offer udon and soba making classes. Anyway, I enjoyed their Shoyu Tonkotsu Ramen, which takes the top spot on my Toronto ramen ranking so far. 

However, for my taste it's still not quite there yet. PROS: the soup was very nice and flavorful with a good texture. I'm happy that they use thin-striaght noodles, which I believe sets them apart from every other shop in town. CONS: The noodles are unfortunately slightly too floury and hard. The Chasyu contains too much fat and is missing the body of the sauce's flavor. Same problem with the egg. Two zabutons for this bowl.


悲しいかなトロントはもう秋、肌寒いこの頃。
食欲の秋、ラーメンの秋。ということで乗り切るか。

きたきた。日本、NYのレベルにごく近づいてきた。
2週間ほど前に新装開店の三草亭、初トライ。
Blogto記事によると、ここの中国人オーナーさん、奥様の祖国、
日本の「yamato ramen school」で修行なさったそうです。
ラーメン学校、、、そんなもんがあるのかっ
と調べてみたら、7日間とかで、そばやうどん作りも学べる
製麺会社が提供する短期講習のようです。
料理学校みたいに「ラーメン単位」が取得可能とかだったら
日本のらーめんはそこまでやるのかっ、と思うとこだった。
とにかくも、とんこつしょうゆらーめん、美味しかった。
トロントで食べれるラーメンの中では一番かな。




まずはナイスポイント:細麺ストレート。たぶんオリジナル。
やっぱりとんこつにはこの感じが良く合います。
トロントの他店はほとんどがつるつる縮れ麺だったのでこれは嬉しい。
スープも濃すぎずバランスが良い。
いまいちポイント:細いのは嬉しいが麺が少々粉っぽく固い。
私には脂身%の多すぎるチャーシューと、玉子は
良く煮てあるんだけどいまいちコクが足りない。

全体的には好きなラーメンに極近し。座布団2枚。

山頭火はまだかねえ。待ち遠しい。


Sansotei on Urbanspoon

Post a comment

Private comment

No title

お!早速行ったのですね、三草亭。なかなかないい感じですね。
ワタシももう少し落ち着いたら行ってみようと思います。
あ、友達から聞いたのですが、居酒屋Koyoiの水曜日に作る
25食限定(なくなり次第終了)のとんこつラーメンも美味しいと聞きました。
が、ワタシは食べた事がないのでなんとも・・・ちなみに値段は14ドル弱でした。
あ~~~、これからラーメンの時期ですな~

Re: No title

Koyoiのラーメンも手作り感たっぷりで美味しいですよ。
ラーメン専門店の本格派とはまた違う美味しさがあります。
麺が外注って感じでおしいところ。
トロントラーメン事情、盛り上がってて嬉しい限りです。